Dag 14 via de Reschenpass naar Laas

9 juli 2015 - Lasa, Italië

Ik zit in Italië!! Wat een prachtige dag was het. Durf ik nu te zeggen..

Voor t eerst sinds dagen gewoon weer ontbeten in het pension. Lekker uitgebreid leek me verstandig voor de grote klim! 8 uur vertrokken en voor het eerst deze tocht had ik t koud! Heerlijk! Ik zou bijna mijn nog ongebruikte (rode) sweater diep onderuit mijn fietstas pakken, maar leek me toch overbodig met de klim die ging komen. Na eerst 13 km beetje gemeen vals plat omhoog begon daarna -bij grenspost Zwitserland!- de steile haarspeldbochtenweg van circa 8 km omhoog. Wat zal ik zeggen, ik ben boven gekomen, fietsend , met enkele 'foto' pauzes om vooral op adem te komen. Ik vond t vooral erg rustig. Bijna geen auto's en enkele andere fietsers, waaronder een mountainbiker met motortje! Ook twee veel te zwaar met tent bepakte mannen. De temperatuur was prima, helemaal in de schaduw en toen ik de zon begon te voelen bleek ik boven te zijn! Wouw,! Ik was zo blij en opgelucht! Ik heb eigenlijk al die maanden tegen deze klim opgezien! In meerdere opzichten een mijlpaal daar boven aan. Zowel in tijd (2 weken vandaag)als in kilometers (1200) ben ik halverwege, en vooral de klim achter de rug. (Ik ben ook gewaarschuwd dat t klimmen in Italië nog zwaar wordt) . Bovenaan de klim rustte ik samen met groep mannen (ala Ventoux) uit en heb ze gevraagd een foto van me te maken. Ze waren wel onder de indruk van mijn tocht.

De rest van de dag enorm genoten. Wat een geweldige landschap daar boven in! Prachtige meren! Tja, die Reschensee. Het Ortermassief. Prachtige Italiaanse dorpjes, en heb meteen in een mooi Italiaans dorpje spaghetti besteld. Kwam daar de Ventoux mannen weer tegen die moesten lachen om mijn krachtvoer!

Ik had geen idee waar ik zou stoppen vandaag, maar toen ik langs Café Suzi kwam en bordje Zimmer frei zag en het 4 uur was en 75 km gefietst wist ik dat ik moest stoppen voor vandaag! Ik hoor alweer de kerkklokken Beieren. Tijd voor een stempeltje denk ik!

1. Eefje:
    9 juli 2015
    Wauw Paulien!!! Stoere vrouw tussen de Ventoux-mannen! Wat klinkt het goed, heerlijk: jouw verslag voor bij de koffie!
  2. Bernd:
    9 juli 2015
    Trots op je! Eindelijk Italie.
  3. Jelle:
    9 juli 2015
    Ha Paula Maria - gefeliciteerd met het bereiken van je Halfway House, en met het bereiken van de Pas, waar de vlaggen in jou kleur rood al klaar stonden blijkbaar. Heeft de buschauffeur daar ook al voor gezorgd? Of ben ik wat in de war.
    Mooie voorgrond in het plaatje van de Reschensee.
    Succes in Italie! xx
  4. Henk:
    9 juli 2015
    Op weg naar Rome al die kerken bezoeken. Die Plien toch. Steeds religieuzer. Het is de lucht die Maria Von Trapp (in spe) naar de kloosters dreef.
  5. Atty:
    9 juli 2015
    ik zie mijn reactie niet. Misschien deed ik iets verkeerd. Dus daarom kort samengevat nog maar eens: Paulien, mijn pet af, ik ben zo verschrikkelijk trots op je.
    Liefs, Atty
  6. Margot:
    Hi Plien,

Ga je nog bij Sylvia langs? Caldonazzo volgens mij ligt dat aardig op je route?
  7. Keesh:
    Mooi verslag weer!
    Je hebt je grenzen weer verlegd!
    Je hoeft nergens meer tegenop te zien met deze ervaringen! Maar...koppie er bij blijven houden! Keesh
  8. Christine Eerenberg:
    10 juli 2015
    Wat hierna nog komt aan hoogte red je ook wel, de eerste berg is het zwaarst ( ervaringsdeskundige) wat een kick he als je boven bent en je het maar even gefixt heb! Super hoor, ik lees met plezier en een beetje afgunst elke dag je stukjes! Veel plezier!
  9. Heleen:
    10 juli 2015
    Goed gedaan Paulien! Je zag je als een berg tegen op, maar de hoogste toppen heb je nu bereikt. Dat moet geweldig voelen. Mooie foto's! Wat een prachtig landschap, de Alpen. Geniet ervan.
  10. Marjolijn:
    11 juli 2015