Dag 17 Vlot naar Robereto!

12 juli 2015 - Rovereto, Italië

Na ruim twee weken leer ik eindelijk wat t goede ritme is. Goed ontbijten, vroeg vertrekken, 30 km non-stop stevig doorfietsen, geen foto's, geen smoesjes en toen een broodnodige koffie- sanitaire- adem- en whatsapp pauze. En toen ik daar koffie bestelde hoorde ik alleen nog Italiaans om me heen. Tot nu toe was eigenlijk alles nog Duits/Tirools. Maar opeens had de schwarze kaffee plaats gemaakt voor een overheerlijke cappuccino, de Beckenbauers voor de Maldini's, of moet ik zeggen de Greipels voor de Nabili's. Ik zat weer op de fiets na de cappuccino en zag dat ook het beeld wat mij steeds inhaalt verandert. Was dat tot nu toe veelal wit, beetje roodverbrande behaarde kuiten, (met truitjes in die welbekende zwart geel rode strepen) nu maakte dat  plaatst voor diep donker brons geoliede gladde en enorm gespierde kuiten met daarboven de meest modieuze wielrennerskleding.

Genoeg! Ik zou het dit jaar niet over mannen hebben, ik heb t over de verandering die plaatsvind tussen Duitsland en Italië! Ook in het landschap: vandaag afscheid genomen met veel dalen van de soms ruige soms lieflijke Alpen die binnenkort plaats gaan maken voor de venijnige Appenijnen.

Ondertussen kijkend naar die Kuiten gedachteloos Trento voorbij gefietst. En zo had ik voor 12.00 uur 75 km gefietst en was op mijn geplande eindplek voor vandaag: Rovereto! Een prachtige oud Italiaans stadje waar ik nu geniet van uitgebreide Lunch met Spitzl! Ik zit in het centrum in een BenB dat wordt aangeprezen in mijn Reitsma boekje als "eigenaar is ook fietser".

Idee van vroeg aankomen is dat ik nu tijd heb om kastelen, musea en kerken te bezoeken!

Morgen zelfde schema: op naar Verona!

1. Mirjam:
    12 juli 2015
    Jammer hoor dat je het niet over mannen gaat hebben. Er valt vast genoeg te zien. ;-) Het klinkt trouwens alsof je steeds meer 'in het moment' gaat leven. Goed zo!hoe meer Zen hoe beter :D Dikke zoen.
  2. Sytske:
    12 juli 2015
    Vroeg aankomen...gelukkig heb je dan ook meer tijd voor de terrasjes en niet alleen de brave kerken, kastelen en musea, toch, nichtjelief!
  3. Glenny:
    13 juli 2015