Dag 21 via Ravenna naar zee: Cesanatico

16 juli 2015 - Cesenatico, Italië

Onverwacht een lange fietsdag!

De ochtend over de Povlakte! Ik schat een kilometer of 40 door de vlakte, de hitte, omhuld door een warme wind. Eigenlijk vond ik t wel lekker gaan. Ik had er flink de vaart in, en raakte in een soort trance. Als er een dorp was water bijvullen en weer doorgaan. Ik moet wel zeggen dat de gebieden waar ik afgelopen dagen door kom echt leeg zijn. Ik kom echt niemand tegen, nog geen wielrenner om door afgeleid te worden. Rond een uur of 1 was ik in Ravenna wat volgens planning mijn eindpunt zou zijn. Maar ik was nog vol energie, geen zin in weer een middag in hete stad en besloot dat ik nog even door ging trekken naar de zee! Landschap veranderde enorm, lang stuk door mooi maar eenzaam bos! Na het bos nog een eindeloze warme mooie rechte weg en toen rook en voelde ik dat de zee vlakbij was. Zoals Reitsma al beschreven had, de zee zie je nauwelijks omdat het volgebouwd is. Ik heb nog even doorgefietst en uiteindelijk zaten er twee dagetappes op. 130 km op een bloedhete dag! Morgen een korte etappe, maar wel weer de bergen in!

1. Eefje:
    16 juli 2015
    Bikkel!!! Wat doe je het goed!!
  2. Rob:
    130 km is wel ontzettend veel op een hete dag. Forceer maar niets
  3. Atty:
    Lieve Plien,
    ik ben weer terug van weggeweest en kan je weer helemaal volgen. Je rept niet van een strand en van een lekker zwembad. Daar moet je toch wel aan toe zijn. In een mooi, maar eenzaam bos zou ik vele leeuwen en beren zien, misschien zie jij af en toe ook wel een welpje, of klein beertje, maar dan weet je ze vast terug te brengen tot aaibare entiteiten. Ik vind je zo stoer, zo prima. Op mijn kaart liggen Cesenatico en Rome binnen hetzelfde vouwsegment, dus je bent er bijna! Ik sluit me bij Rob aan. Forceer maar niets, proef dat laatste stuk goed. Dag lieve grote, kleine nicht, Atty
  4. Mirjam:
    16 juli 2015
    Wow you go girl..... heerlijk dat je met niets of niemand rekening hoeft te houden.. zelfs niet met de eigen dagplanning :-)
  5. Christine Eerenberg:
    16 juli 2015
    Misschien een rustdag voordat je de bergen in gaat? Om je lichaam te laten herstellen of kan dat qua tijd niet? Mooie verhalen en mooie foto's.
  6. Josje:
    Lieve Paulien,
    Hoe hou je het toch vol om gewoon maar eventjes 2 dagen in 1 dag te stoppen?! En dan ook nog als het zo heet is. En zo eenzaam. .. wat nou als er iets gebeurd zou zijn? Heb je dan nog wel bereik met je mobiel?
    Nou, genoeg zorgen geuit. Wat een ontzettend doorzettingsvermogen heb jij! Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Dat 'kleine stukje verder' naar de zee kan er best nog wel even bij. En ja, dan heb je ook wat. De beloning van de geur van de zee en hopelijk ook mooi uitzicht. Het verbaast me niet als je ook even hebt gevoeld of de temperatuur van het water lekker is.
    Doe je morgen een beetje rustiger aan? Geniet maar weer van je mooie tocht.
    Liefs,
    Jos
  7. Frouco:
    Sodeknetter!
  8. Keesh:
    Tja paulien,
    Eigenlijk zou je een herstelloopje van 25 min. moeten doen en verder niets dan een beetje zwemmen en in de schaduw een goed boek lezen! Maar je gaat door en dus sluit ik me bij meerdere aan...luister goed naar je lijf morgen!
    keesH
  9. Glenny:
    Topprestatie!!
  10. Marion:
    17 juli 2015
    Tja, wat kan ik aan dit alles nog toevoegen? Je bent een absolute kanjer Paulien!
  11. Heleen:
    17 juli 2015
    Topprestatie van je. Ik hoop dat je ook nog even hebt kunnen zwemmen in de zee. Doe het rustig aan met fietsen in de hitte, je zal niet snel een zonnesteek op lopen met die fietshelm op ;-) Rome is inzicht!!! Geniet nog even volop van je fiets.