Dag 8 Braunsburg - Ellwangen. Korte en krachtige etappe!

3 juli 2015 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

Vandaag heb ik goed naar mijn broer Robert geluisterd en naar mezelf, en heb het kort gehouden. Weer stilletjes uit het hotel met chaggerijnig Duitsers (sorry!) vertrokken. Het tropenrooster bevalt me goed! Om 6 uur wegfietsen, en dan op zoek naar de eerste bakkerij voor café und croissant. Vandaag wel de eerste stevige klimmetjes, en nee die bevielen niet. Gezucht, gekreund en getierd. Wat moet dat worden als het echte werk begint?

Door de hitte en het klimmen was het moeilijk van het mooie landschap te genieten. Wat erg welkom was was opeens een warme regenbui aan het eind van zo'n helling. Bovendien roken de donkere dennen (Roodkapje ) bossen daarna zo heerlijk. Ik was toen ook aan het afdalen. Dan ruikt en lijkt alles mooier!

Voor twaalven was ik al bij het einde van de etappe vandaag (Ellwangen) en heb het zo gelaten. Ik heb onderdak gevonden in Café Rieger. Sober met super vriendelijke en enthousiaste mevrouw. Voor mijn gevoel voor het eerst in dagen dat iemand hier lacht! En sowieso vraagt waar ik vandaan kom. "Ach nein, doch nicht mit dem Fahrrad". Ze ging t meteen aan haar man vertellen.

In de middag tevergeefs in 2 prachtige kerken op stempeljacht gegaan. Ik vond er wel koelte! Was ook zeer welkom.

De combinatie van de warmte, chagrijnige mensen en de wel erge rustige route waarin je echt niemand tegenkomt valt soms wel pittig! Maar ja, ik wilde graag afzien! Dus dat komt goed!

1. Eefje.fimke:
    ooooh heftig!!!
    Je eerste week zit er al dik op!! En je gaat lekker!! Afzien idd,... Maar je verhalen blijven leuk!! Ik kijk er elke dag naar uit!!! succes morgen, ik wens veel lachende mensen toe onderweg!!
  2. Clien:
    3 juli 2015
    Volhouden Paula Maria, je bent een KANJER!!!
    Doe die gekke Duitsers de groeten van me en luister maar goed naar je broertje, want het is vooral ook vakantie!!!!
    Liefs vanuit onrustig Griekenland, XXX
  3. Keesh:
    Hoi Paulien,
    Soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar ik ben weer jaloers op je! Volgens mij doseer je goed!
    Het wachten is op een uitspanning met heerlijke Appelgebak MET!
    Hartelijke groet en volhardt in het goede!
  4. Glenny:
    Hoi wat een onderneming en ervaring topper. Super en vooral doorgaan. X Glenny
  5. Tineke:
    3 juli 2015
    Nu tijd voor leuke mensen, die moeten toch ook in Duitsland rondfietsen! Afzien is even leuk, maar vooral als je het delen met anderen. Xx
  6. Bas schweitzer:
    3 juli 2015
    " Was sich liebt, das neckt sich ". Maar kaffee und croisant en dan weer richting Rome Ohne stempeltje aber mit guttem herz
  7. Mirjam:
    4 juli 2015
    You go girl! Denk aan al die mooie, lachende Italianen ;-)
  8. Ans Spel:
    4 juli 2015
    Ach schat, je hebt overal zure Liesls und Karls. Straks de bergen, ik zie er ook al tegenop. Als het een beetje koeler wordt? Nou ja, het is ook nooit goed. Verlangen Naarden zomer en piepen als het warm is. Ik heb nergens last van. Pootje omhoog, kopje koffie, Tour de France, Wimbledon. Heerlijk.⛅️⚡️☔️❄️⛄️