Dag 3: Jülich-Remagen

28 juni 2015 - Remagen, Duitsland

Vanochtend -na een onrustige nacht met eerst schütsfeste tot 2 uur en vanochtend om 5 uur alweer de Marjorettes voor de deur, ook ter ere van de shütsfeste- te lang aan ontbijt blijven hangen met NL ouder fietsstel, die op de terugweg zijn. Gebruikelijke fietsverhalen! Ortlieb versus Vaude, Santos versus Koga. Alleen versus samen fietsen, en De Garmin versus de GPS op de iPhone. Fietsers zijn net motorrijders, beetje opscheppen over alle gadgets. Uiteindelijk vertrok ik pas 10.00 uur! Niet na een stempeltje te hebben gekregen van pensionhoudster Margaret. Ze pakte mijn beide handen beet en vroeg of ik alsjeblieft voor haar wilde bidden in Rome. Ze moest een nieuwe knie..

Prachtige dag om te fietsen, veel zon, lekker windje, prachtige rustige vlakke lange wegen. Ergens op een bankje mijn lunch van Margaret nog gegeten en ik kreeg gezelschap van Duits echtpaar. Ik maakte me zorgen om mijn water voorraad en ik kreeg spontaan hun hele drank voorraad. Ze hadden me net gevraagd of ik niet bang was slechte mensen te ontmoeten. Ik wees ze erop dat ik blijkbaar de goede mensen ontmoeten. En dat allemaal in het Duits!

Tot slot een kadootje van 15 km afdaling naar mijn eindpunt vandaag: Remagen aan de Rijn! Drie dagen achter elkaar meer dan 100 km per dag gefietst, vind ik net teveel. Maar behalve houte billen gaat het goed!

Morgen wil ik wel stukje frauderen en langs de Rijn varen. Ik laat jullie morgen weten of dat lukt!

1. Christine Eerenberg:
    28 juni 2015
    Dit is pas dag drie en ik ben nu al jaloers! Ik wil ook! Bofferd, geniet met volle teugen, leuk om te lezen en allemaal zo herkenbaar.
  2. Eefje:
    28 juni 2015
    Ik zie buiten fotografie alweer nieuwe ambitie voor jou; schrijven!!! Wat schrijf jij toch leuk/ boeiend, verheug me iedere dag op jouw verslag! We want more!
  3. Annette:
    29 juni 2015
    Ik hang nu al aan je lippen,heerlijk om elke keer weer te lezen waar je bent!
    Groetjes Annette
  4. Ans Spel:
    29 juni 2015
    Frauderen, wat krijgen we nou? En houten billen ondanks je ingefietste Brooks zadel? Zet um op. Enne..... wil je voor mij ook in Rome bidden? Voor mijn enkel, zie je
  5. Marion:
    1 juli 2015