Dag 24 ah sí, Assisi!

19 juli 2015 - Assisi, Italië

Het is dat ik een date heb in Rome, maar anders zou ik hier in Assisi blijven.

Het eerste deel van de tocht ging weer flitsend. Uit een stile herberg vertrokken, ze hadden mijn fiets in de hal klaar gezet.

Om 11 uur had ik er al 60 km opzitten, en na mijn 2de pauze wilde ik weer snel op pad.  Santos was weer opgezadeld toen een geïnteresseerde Italiaan alles van me wilde weten en me wilde uitnodigen bij zijn huis met zwembad en vrouw. Het aanbod klonk op dat moment zo aanlokkelijk maar ik vertelde dat Assisi wachtte. Dat vond hij ook, Assisi bestond al heel lang en zou nog wel even blijven. Uiteindelijk me over laten halen voor een cappuccino en een brioche. Leuk gesprek, voor zover dat kan in t Italiaans, maar daar ging mijn snelle tijd voor vandaag. Pas om 12 uur weer op stap voor de laatste 30 km. Ik zal niet vertellen hoe erg die verliepen. Mooie glooiende zonnebloemvelden staat er in t boekje. Gloeiende bedoelen ze en klimmen! En lege bidons.. Maar toen ik aankwam op mijn plek in Assisi, was ik zó blij! Het was er zó mooi! Ik kon wel huilen van blijdschap en heb meteen voor twee nachten afgesproken. Het voelde een beetje als t einde van mijn tocht, maar dat is donderdag pas! Vanmiddag heb ik genoten onder de olijfbomen van het zwembad. Vanavond de klom ondernomen naar t echte Assisi. Daar eet ik nu en geniet van deze prachtige plek. Morgen meer daarover!

1. Bernd:
    19 juli 2015
    Meer dan verdiend! Trots op je.
  2. Keesh:
    19 juli 2015
    Volgens mij ben je helemaal in de wolken!
    Geniet daar nog even en dan op naar de finish!
    Maar wel goed op blijven letten tussen de pasta eters! Groet Keesh
  3. Frouco:
    19 juli 2015
    Nou, wat leuk dat je je tòch over hebt laten halen. Time is on your side toch?
    Lekker om 2 nachtjes daar te zijn, lijkt me.
    Slaap lekker en een mooie dag morgen.
  4. Jacqueline:
    20 juli 2015
    heel goed van je om twee nachten te blijven. de droom is sneller over dan je zou willen dus geniet er nog van zolang het kan!!
  5. Glenny:
    Super goed van je.
  6. Sytske:
    20 juli 2015
    Zo mooi daar... Fijn dat je nog een dagje gaat flaneren door die fotogenieke straatjes tussen die gezellige Italianen, enjoy!
  7. Marc Keersma:
    Beste Paulien
    Nog een vraagje voor ik vertrek waar nam je de boot voor dat tochtje op de Rijn na remagen?
    Groeten marc
  8. Ans Spel:
    20 juli 2015
    Assisi is prachtig. Ongeveer 20 km verderop ligt Spello. Ik dacht altijd dat daar mijn roots lagen..... maar nee hoor gewoon Oost Groningen. Geniet!
  9. Eefje:
    20 juli 2015
    Zou soms willen dat ik even live met je mee kon kijken! Topper!!!!
  10. Annette:
    20 juli 2015
    Rondreisje door Normandië,moet elke dag wel aan je denken als ik zwetend de fietsers omhoog zie gaan,en wij steeds tegen elkaar zeggen wat bezield ze om dit te doen.(Heb nog meer bewondering voor je gekregen).
  11. Josje:
    21 juli 2015
    Zo Paulien, je bent bijna in Rome. Hoe is het mogelijk. Wat een spieren zul je weer hebben gekweekt. Maar vooral: wat een indrukken en ervaringen heb je opgedaan. Tranen van verwondering. Ik kan het me heel goed voorstellen als ik al die prachtige foto's zie. Wat zul je genieten. Goede reis nog op je laatste stuk van de route. Op naar de paus!