Dag 26 via Narni naar Otricoli

22 juli 2015 - Otricoli, Italië

Alweer een privé ontbijt in de Agutarismo om 7 uur vanochtend. Het Italiaanse ontbijt staat bekend om de zoetigheid. Niets mis mee wat mij betreft, ik sla wat taartjes naar binnen elke ochtend, met chocola of jam of alle twee. En vooruit tot slot nog wat gezonde yoghurtjes. Voldoende voedingsstoffen voor de heftige klim naar Narni. Ik had daar mijn 30km+ koffiepauze gepland. Had al veel gelezen over dit hooggelegen prachtige stadje. Ik heb er behalve koffie gedronken,  kort rondgewandeld en me weer verbaasd hoe mooi deze tocht in elkaar zit en langs zoveel mooie plekken gaat. Maar ook heb ik, door de hitte, en sowieso altijd zin om weer dóór te gaan. Op naar de volgende klim of liever nog afdaling.. En maar mijn einddoel wat vandaag weer niet ver weg lag . Otricoli! Gewoon naar t hotel (Umbria) gegaan wat in het boekje stond en voor t eerst deze tocht vroeg de eigenaar: "ah, Reitsma!" Hij zei dat hij het hele jaar door heel veel fietsers had, maar niet in juli! Ik kreeg koffie aangeboden, een fles water, kortom een hartelijke ontvangst. En Santos mag binnen onder de trap overnachten.

Smiddags, toen ik Otricoli wilde bezichtigen, veranderde t weer plotseling: wind, onweer, storm, donkere luchten. Eindelijk wat afwisseling in de blauwe lucht foto's!

En natuurlijk in gedachten al bezig met aankomst morgen in Rome. Ik heb een foto naar Miep gestuurd van waar de route precies eindigt op het Sint Pietersplein. Want jullie weten, ik wijk nooit meer van het pad af!

1. Caroline:
    22 juli 2015
    Het eind is in zicht! Respect voor wat je weer bereikt hebt. En bedankt voor weer weken mooie verhalen. Veel plezier morgen tijdens het behalen van je eindpunt
  2. Keesh:
    22 juli 2015
    Ik wens je morgen veel voldoening toe bij je aankomst in Rome!
    Wat betreft je uitspraak over " nooit meer van het pad afwijken"
    die ga ik onthouden!
    Veel sterkte met de emoties morgen!
    keesH
  3. Eefje:
    22 juli 2015
    Lieve Paulien, wat heb ik genoten van jouw verhalen; iedere dag weer! En wat bewonder ik je toch!! Met al je lef, echt zo stoer! Heel veel plezier morgen in Rome als je onthaalt wordt door je gezin. Liefs XX
  4. Annette:
    22 juli 2015
    Lieve Paulien,ik denk dat er morgen heel wat emotie los komt als je Rome binnen fietst! Je mag echt heel trots zijn op je zelf dat je dit hebt volbracht,en ik heb erg genoten van al je prachtige verhalen(ga ze zeker missen).Dikke knuffel.XX
  5. Christine Eerenberg:
    22 juli 2015
    Ik hoop dat je morgen ook nog een verhaal schrijft, daarna val ik en ik denk vele met mij in een groot gat! Heel veel plezier de laatste kilometers en een geweldige aankomst gewenst!
  6. Papa Francesco:
    22 juli 2015
    Abbiamo una richiesta per tutti i ciclisti olandesi. I cardinali ed io sono arrabbiati per essere confrontato ogni giorno con i vestiti brutti, le vostre brutte biciclette e le vostre brutte facce. Statene alla larga da Piazza San Pietro, non venire a Roma. Perché non vai a Praga o qualsiasi altra città? Noi non vogliamo che il nostro santo Piazza.

Cordiali saluti

Il tuo santo Papa Francesco
  7. Papa Francesco:

Saluti cordiali

Papa Francesco
  8. Tineke:
    22 juli 2015
    De laatste loodjes, of de laatste momenten van genot, het zal waarschijnlijk een mengelmoes zijn. Ik wens je een geweldige binnenkomst in het Roomse, veel groetjes voor de familie, maar natuurlijk vooral voor de paus wanneer jij je stempelkaart gaat inleveren. Wat zal de goed heilig man trots op je zijn, net als wij! Fijne week in Rome.
  9. Ans Spel:
    23 juli 2015
    Het laatste stukje, en dan Roma, la citta bella (of zo).! Veel plezier. Vergeet niet de Santa Maria Maggiore te bezoeken.
    Liefs.
  10. Jacqueline:
    23 juli 2015
    Wow!!! Morgen ben je er al. En als ik dit schrijf duurt het al helmaal niet lang meer. Gelukkig maar toch ook jammer dat je er bent. Geniet van je aankomst, van Rome en van je rust hierna!!
  11. Glenny:
    Jaja je gaat het halen!
  12. Petra:
    Wat prachtig allemaal!
    E quasi benvenutto a Roma!!!!!
    eindelijk even er voor gaan zitten;
    wat een mooie blog!
    Genieten!!!!! En vergeet de ponte delle Angeli niet...!
    en de rest zooooo mooi Roma!!!! Super gedaan!!!!Complimenti! XX Petra Claudio èn Angela!!!!
  13. Bernd:
    23 juli 2015
    Op naar Rome, op naar een volle stempelkaart! Top gedaan en ik sluit mij aan bij de eindzin in jouw blog.
  14. Jelle:
    23 juli 2015
    Geniet van je laatste etappe, en van het weerzien straks. Veel plezier met elkaar. Indrukwekkend! Xx
  15. Sytske:
    Stoer!!!! Dikke knuffels, xxxS