Dag 25 na Assisi naar Massa Martana

21 juli 2015 - Massa Martana, Italië

Sorry, geen blog gister! Algehele rustdag.

De eerste avond in Assisi op stap geweest met leuk Deens stel. Ze zitten beide in het onderwijs en hij heeft mij boeiend verteld over de (geestelijke!) verhouding tussen Fransiscus en Clara. En dat als ik de volgende dag de Basiliek van Fransiscus ging bezoeken ik die van Clara niet mocht vergeten. En dat heb ik zo gedaan! Ik begrijp in ieder geval nu waarom er zoveel Italiaanse meisjes Chiara heten.

Zoals ik al schreef, ik vond Assisi prachtig, zowel mijn onderkomen als de stad. Charming en peaceful. Per fiets bereikbaar!

Het kostte me dan ook moeite vandaag weer op gang te komen. Uitgebreid ontbijt, en mijn brandweer shirt gaf veel stof tot conversatie bij de NL gasten. Daarna Santos schoongemaakt met de tuinslang, ook de fietstassen mee schoongespoten. We moeten toch een beetje knap daar in Rome aankomen.

Na 20 km vlak in prachtig middeleeuws dorpje Bevagna koffie gedronken. (Ja, 10 te vroeg, maar hierna begon lange klim) . Ik had in dit dorpje wel op elk terras willen zitten om de klim uit te stellen. Net wilde ik vertrekken en vulde mijn bidons bij de fontein (geen drinkwater, maar Reitsma zegt er nooit ziek van te zijn geworden, bovendien gebruik ik het meeste professioneel om over mijn hoofd te sproeien), toen ik een man hoorde roepen: "hé Brandweer Amsterdam, we zagen jou een paar dagen geleden ook al. "  Leuke ontmoeting en gaf de energie om toch maar weer verder te gaan.

Nu beland in Aguratarismo (slapen bij de boer oid) in Massa Martana, ben geloof ik de enige gast en word in de watten gelegd door de pizzeria ernaast.

Steeds meer borden die naar Roma wijzen!

1. Glenny:
    21 juli 2015
    Wat ben jij toch een bijzondere vrouw. Geniet van je laatste ritjes. Succes.
  2. Eefje:
    En weer een mooie blog!
    Een dag zonder blog is saai :)

Wat een bijzondere reis met veel speciale momenten Paulien!

Blij dat ik mee kan genieten, want ik doe jou dit echt niet na, veel respect voor je!

XX
  3. Christine Eerenberg:
    21 juli 2015
    De volgende reis wordt alle kloosters in de bergen bezoeken, dat zou wel een hele nieuwe route worden, voor je het weet ben je een collega van Clemens! Succes met de laatste loodjes!
  4. Eefje.fimke:
    21 juli 2015
    jaaaa wat een oorverdovende stilte gisteren, jakkes!!
    Was overigens gisteren wel een item op radio 1, dat Rome zo aan t vervuilen is, er nu maatregelen worden getroffen ... Ik hoop optijd voor jouw binnenkomst met blinkende Santos..!!!! Succes Paulien!!
  5. Clien:
    21 juli 2015
    Je bent er bijna PM!!!! Jammer en geweldig tegelijk.
    Geniet van je laatste 2 etappes en ga alvast dromen over volgend jaar :-).
    Trots op je, X
  6. Mirjam:
    21 juli 2015
    Geweldig! Top prestatie hoor :-) Veel succes met het laatste stukkie. Dikke zoen X
  7. Mar & Jack:
    Lieve Paulien,
    Ik kijk uit naar je verhalen. Zo fietsen we allemaal met je mee. Je schrijft zo leuk, grappig en beeldend. Liefs van ons
  8. Annette:
    21 juli 2015
    Je gaat het vast straks missen als je bent aangekomen,zoveel vrijheid heerlijk!!
  9. Colin:
    21 juli 2015
    Hoi tante Paulien! Leuke blog, leuk geschreven, zat er meteen helemaal in, veel succes het laatste stukje! ;)
  10. Ans Spel:
    21 juli 2015
    Nog effe doorzetten. Goed drinken hoor, dus op tijd bidonnetjes vullen. Af en toe een ristretto for power of een ijsje.
    Roma here she comes.!
  11. Keesh:
    22 juli 2015
    Prachtig verhaal weer, de finish is in zicht!

Hou je haaks!
    keesH
  12. Sytske:
    22 juli 2015
    Alle wegen leiden naar Rome maar die van jou is wel superdesuper!!!