Dag 27 Finale naar Rome

23 juli 2015 - Roma, Italië

Mijn voorgangers hadden me gewaarschuwd. De ergste klim komt de laatste dag! Klopt! Ik zal nu niet uitgebreid klagen, maar zo'n klim heeft toch wel wat weg van een bevalling. Je kreunt en vloekt en roept nooit meer en bij de afdaling geniet je zo en vergeet je de ellende en nu op mijn bankje aan de Tiber maak ik nieuwe plannen.

Verder had de tocht vandaag alles in zich: mooie landschappen, drukke wegen, heel even hectiek tussen het mooie landschap en de stad van Rome in. En vlak na die korte hectiek ga je het 10 km vlakke, groene, rustige keurige fietspad langs de Tiber op. Het was inmiddels midden op de dag, de bekende warme föhn om me heen, ik kwam slechts enkele racefietsers tegen (met ontblote bovenblijven!) Ik heb heel rustig aan gefietst om van deze laatste kilometers te genieten (en vanwege hitte en verlaat ontvangstcomité !)

En dan opeens stopt het groene fietspad , kon ik fietsend een trap af (Santos kan zoveel!) . Er was een fontein, er was drukte, een 'romaanse' brug, en ik dacht: ik ben er! Ik heb me weer s met 10 bidons ondergedompeld bij de fontein en raakte in gesprek met pelgrim wandelaar. Jonge jongen kwam uit Parijs. In de ene hand een wandelstok, in de andere een sigaret. Ik zei dat hij er goed uitzag. "Yes, because I'm here!" En of je nou fietst of wandelt, ik weet hoe hij zich voelde! Ik was blij hem te kunnen vertellen welke kant hij uit moest voor het Sint Pieterplein.

Vlak daarna heb ik een bankje gezocht langs de Tiber weer. Schaduw, beetje wind zelfs. Een vol stuurtasje met fruit, bidons met vers water, gratis WiFi, een telefoon die zich oplaadt, even appen met familie en vrienden, en nu even bloggen. Even helemaal gelukkig dus!

Dank voor al jullie enthousiasme en complimenten! Ik geniet ervan, maar vooral van fietsen en leven uit 3 fietstassen maakt erg blij!

Ik ga nu me gereed maken voor de laatste paar kilometers naar het ontvangstcomité op het SP plein. Zij zijn wat verlaat, Vliegtuigen met vertraging en treinen die staken. Fietsen is echt sneller!

Ik zal van dat vanavond of morgen nog wat foto's plaatsen. Daar hoeft geen verhaal meer bij denk ik!

Nogmaals, dank jullie wel voor de aanmoedigingen!

1. Jet van't einde:
    Whoooo GEFELICITEERD! GEWELDIG!
  2. Mirjam:
    23 juli 2015
    1.464 km FANTASTISCH! Goed gedaan meissie :-)
  3. Paulien:
    23 juli 2015
    Dank je! Volgens mijn km teller: 2222 kilometers!
  4. Keesh:
    23 juli 2015
    Van harte gefeliciteerd met deze grootse prestatie! Je hebt weer een sterk staaltje doorzetten getoond! Jij mag als geen ander dat Brandweer shirt elke dag dragen! Wel af en toe even in de was! Geniet van alle lof van je dierbaren!
    Keesh
  5. Henk:
    23 juli 2015
    Wat een Plien toch. Zomaar in Rome aangekomen.

Gisteren wat opgeschept bij mijn fietsende (volgens hun zeggen!) vrienden. "Tja is toch wel ver dat Rome, zal wel 1500km zijn. Toch wel veel. Zal er ook eens over nadenken." Met mijn antwoord dat Plien er nu 2500km op heeft zitten, vielen die 'fietsers' even stil. Was een mooi moment (voor mij)

En toch ook weer jammer. Nu al mooie verhalen tot een eind zijn gekomen. Over elf maanden weer een vervolg op deze gefotografeerde verhalen???

Geniet van Rome en de jouwe.
  6. Hans p.:
    23 juli 2015
    Gefeliciteerd! En geniet van de rustdagen!
  7. Rob:
    23 juli 2015
    Heel fijn dat je behouden bent aangekomen!
    Het was een enerverende tocht!
  8. Tineke:
    23 juli 2015
    Je bent een topper, pracht prestatie en nu genieten en je laten onderdompelen in Rome en in het terechte gevoel dat je echt iets moois gepresteerd hebt.
  9. Eefje:
    23 juli 2015
    Lieve Paulien, gefeliciteerd!!!!! Jij hebt het gemaakt!! Geniet van het weerzien en elkaar. Dikke knuffel en tot snel XX
  10. Mirjam:
    23 juli 2015
    sorry Plien, ik kopieerde de afstand op je kaart, maar dat is natuurlijk hemelsbreed..... (ben met vakantie he) 2222km nog meer respect voor je prestatie!
  11. Maaike:
    23 juli 2015
    Joehoe!!!!!!! Je bent er!! :-D Flink knuffelen met degene die je gemist hebt / jou gemist hebben. En dan, tijd voor een klein 'het is gelukt!'-feestje?
    Ben super trots op je!! Xxxx
  12. Clien:
    23 juli 2015
    Liefste, enige echte en beste vriendin, wat ben ik trots op jou!!!!
    Je vader heeft het estafette stokje aan je doorgegeven en jij hebt het met beide handen en met fietsbenen aangepakt. Rome bereikt, jeeeeeetje wat een wonder!!! Bravo X 10!!! Ik drink een groot glas wijn op je, cheers en ciao ciao Roma, bacis Clien XX
  13. Heleen:
    23 juli 2015
    Super gedaan! Gefeliciteerd!! En geniet nog lekker na Van alles in Rome. Ik heb speciaal wifi gebruikt om jou aankomst in Rome te lezen. Ik heb genoten van je verhalen en ik heb met je meege(fietst)leefd. Veel Liefs uit Monchau.
  14. Atty:
    Lieve, dappere Plien,
    je hebt me een paar dagen gemist en ik jou. Was in Friesland en ben niet zo geavanceerd dat ik daar jouw blog kan lezen. Dacht wel iedere dag aan je en was bang dat ik je aankomst in Rome miste, want ik wilde staan juichen op het St. Pieterplein. (Als je heel goed kijkt zit ik daar heel klein ergens verstopt... in je stuurtasje???) Enfin, vanmiddag bij thuiskomst meteen je verslagen gelezen en nu... Net als Henk schep ik tegen iedereen ontzettend op, maar ik vind het ook zo verschrikkelijk knap. Lieve grote, kleine nicht: VAN HARTE GEFELICITEERD!!Je bent een kanjer! Ik zal je verslagen missen, maar graag hoor ik gauw al je verhalen live. Ik omhels je, dikke zoen, Atty
  15. Mar & Jack:
    Bikkel.
    Diepe buiging en groot respect.
    Liefs
  16. Frouco:
    23 juli 2015
    Hee P'lien. Wat ben je toch een kanjer. Zat je vader zo af en toe glimlachend en je aanmoedigend achterop? Veel napret gewenst en toch òòk wel plezier gewenst de komende 12 saaie maanden. Hoi
  17. Annette:
    23 juli 2015
    En dan fiets je opeens Rome binnen,ongelooflijk je hebt het volbracht!Ik weet nog dat toen jij mij vertelde dat je naar Rome ging fietsen ik je voor gek verklaarde!Nu ik jou verhalen heb gelezen ben ik zelfs een beetje jaloers,zou ik dan toch.............
    En nu nog genieten met al je dierbare in Rome,veel plezier.
    Dikke knuffel,xx
  18. Eefje.fimke:
    24 juli 2015
    super super super!!!! Stoere vrouw!!!
    Je 2e reis, 2222km ....
    Ongelooflijk goed!! Diep respect voor je moed, wilskracht, doorzettingsvermogen, en je geweldige fiets-benen!!!
    Ik denk dat ik begin te voelen wat jaloerzie is ;-)
    Geniet, geniet!! Zoals wij allen weken hebben meegenoten van jouw mooie avontuur!! XXX
    Tot gauw XXX
  19. Glenny:
    24 juli 2015
    Proficiat en nu moet je je weer aanpassen pelgrim haha.
  20. Jacqueline:
    24 juli 2015
    God bless you!! and God bless Rome!!
  21. Josje:
    Lieve Paulien,
    Je hebt je doel bereikt! Gefeliciteerd! Ik heb echt diep respect voor jou en net als eerdere schrijvers hierboven vertel ik regelmatig aan anderen over jouw reis. Monden die openvallen van verbazing. Ongeloof. Ik bewonder jou dat jij dit 'gewoon' doet. En zonder problemen of ongelukken hebt gehaald. Wat zul je trots zijn op jezelf. En wat zou je vader trots zijn geweest op je. Nu moet je vast afkicken. En omschakelen. Maar gelukkig heb je nu nog een paar dagen vakantie en geniet je vast en zeker van het weerzien met je gezin. Geniet ervan Paulien! Dank je wel voor je prachtige, levendige en beeldende verhalen. Een gave die jouw vader aan je doorgegeven heeft.
    Liefs,
    Jos
  22. Sytske:
    24 juli 2015
    Paula Maria Fantastica!!!!Gefeliciteerd lieve schat!!!
    Groetjes aan de Papa
  23. Eddie:
    24 juli 2015
    Hoi Paulien, gefeliciteerd, je droom is uitgekomen !!
    Heel veel plezier in Rome en geniet van deze mooie stad .
    Bedankt voor je mooie reisverhalen .
    Groet Eddie .
  24. Douwe:
    25 juli 2015
    Sterk Paulien, gefeliciteerd met deze prestatie! Weet nog bij benadering hoe je je voelt als je het St Pieter Plein opkomt met de fiets. Smeer dat moment zo lang mogelijk uit, gr Douwe