Slot. Tel uw zegeningen!

26 juli 2015 - Roma, Italië

Nog even een kort en waardig slot aan deze blog. Vooral omdat ik niet zou willen dat jullie de foto's op het St Pieterplein zouden missen. Het was een mooi weerzien, met nog meer familieleden dan ik verwacht had. En ook met regen, heerlijk! En met spandoek! Ik hoorde later dat ze bijna weggestuurd waren omdat de politie dacht aan een anti-paus demonstratie!

We zijn natuurlijk feestelijk uit eten geweest, Kaj wilde Santos uitproberen en ik hield mijn hart vast: "pas je wel op, kijk je wel uit.." S avonds ging Santos mee in 2 metro's en in de trein. Ik vond dit allemaal spannender dan de 4 weken hiervoor.

Na een paar dagen genoten te hebben van gezin, Rome, strand en toerist zijn was het vanochtend tijd voor de officiële afsluiting van mijn fietstocht. Aan het eind van de dienst in de Friezenkerk (alles in het Nederlands) kreeg ik samen met nog een andere fietser een oorkonde en de zegen. Hij vertelde een mooi verhaal over de tocht die langs dalen en pieken ging, langs rivieren en mooie landschappen, langs regen maar vooral zon deze maand!, en soms lang drukke wegen. Ik herkende het en straalde van oor tot oor.

Na afloop koffie . Om 12 uur liepen we de kerk uit, niets vermoedend het St Pieter plein op waar net op dat moment de Paus zijn luikje uit kwam. Ik verstond hem niet precies maar meende toch te verstaan dat hij de Pellegrini van harte welkom heten en zegende!

1. Jelle:
    26 juli 2015
    Gefelicteerd Paula Maria, met een afronding compleet met een Vaderlijke Zegening. Hij zei niets over zijn wat onvriendelijke boodschap aan Nederlandse fietsers van een paar dagen terug? Terwijl ik schrijf hier wordt een Engelsman weer winnaar van de andere fietstocht in een buurland.
    Veel liefs ook aan je welkome comité en goede reis terug -
  2. Eefje:
    26 juli 2015
    Wat een leuke afsluiter van een mooie reis! Je ziet er gelukkig uit, en je gezin ook helemaal trots! Dank voor het mee mogen genieten van jouw reis en superstoere ervaring Paulien! XX
  3. Annette:
    26 juli 2015
    Je zegeningen mag je zeker tellen,al die lieve berichtjes die je van zoveel mensen om je heen hebt mogen ontvangen al die weken!En dan ook nog zo,n geweldig ontvangst,je hebt het natuurlijk dubbel en dwars verdiend!XX
  4. Clien:
    26 juli 2015
    Mooi slot verhaal Plien. Het wordt tijd dat je in mijn Sister Act gaat meespelen, nu je de zegen hebt mogen ontvangen!
    Geniet nog van je laatste paar dagen met je liefjes in die allermooiste stad, kus je Clien X
  5. Bernd:
    26 juli 2015
    Het verhaal is af , met een mooi begin en een mooi einde.
  6. Keesh:
    26 juli 2015
    Niets meer aan toe te voegen, ik heb genoten van je avontuur!
    KeesH
  7. Eefje.fimke:
    27 juli 2015
    oohhhh neeee dit hadden we niet willen missen!! Prachtig slot!!!!
    Je hebt heel veel mensen laten meegenieten!! Hoe mooi is dat?!!
    Thx Thx Thx XXX
    (Goeie reis terug,..)