Dag 7 Zwingenberg - Braunsberg

2 juli 2015 - Braunsbach, Duitsland

Voor 6 uur vanochtend zat ik al op de fiets! Nadat ik stilletjes de deur van het lege Naturfreunde haus had gesloten. Gordijnen hadden ze niet en nee, ook geen luiken. Vreemd! Komend weekend gingen ze hun 60 jarig bestaan vieren.

Maar fietsen zo vroeg ik in de ochtend was heerlijk, t was zelfs even fris omdat de zon nog achter de bergen zat. Na 5 km wel een bakker al open waar ik heb genoten van koffie met croissant. Foto's laten zien hoe mooi het landschap is zo vroeg in de ochtend. Geen foto gemaakt van fietsen tussen de maisvelden en nee, ik stak er niet bovenuit. De hele dag de rivier de Kochen gevolgd, wel toepasselijk vond ik met deze temperatuur.

Rond middag uur had ik al 80 km erop zitten. Toen tijdens de lunch een Gaststätte besproken die nog 25 km ver was. Dat waren de zwaarste kilometers! Kortom, morgen weer vroeg weg en gewoon om 12.00 uur stoppen!!

Even antwoord op de vraag: waarom stempels?! Tja Net als de 11 steden tocht: geen kruisje zonder stempels. Van deze tocht kun je bij de st Pieterskerk of/en bij de Friezenkerk een certificaat halen. Zoiets als de medaille bij de Damloop . Maar daar hoef je weer geen stempels voor te halen!

1. Loed:
    2 juli 2015
    Goed bezig Paulien...ook al worden de stops wat sneller...snap ik met de hitte...voorzichtig he...x
  2. Rob:
    2 juli 2015
    Forceer alsjeblieft niet met meerdere etappes van 100 km achte je!
  3. Christine Eerenberg:
    2 juli 2015
    Je zit zeker op de pelgrimsroute vandaar je stempels, vroeger deed je dat ter vergeving van je zonden en kreeg je vergeving als je Rome haalde, misschien nu ook nog wel als je RK bent.
  4. Tineke:
    2 juli 2015
    Je gaat toch zeker wel voor zo'n certificaat? Is tevens een mooie gelegenheid om wat kerken te bekijken, ook een natuurlijke stop én een prima kans om die paar lastige, onredelijke Duitsers vergiffenis te "schenken" én de mogelijkheid om even lekker op ze te schelden, even opbiechten bij het beeld van Maria en je mag weer vrolijk verder fietsen. Wat wenst een vrouw zich nog meer, oh, ja, leuk gezelschap, komt vast ook nog wel goed zoeken
  5. Annette:
    2 juli 2015
    In dit tempo kom je veel eerder aan in Rome
  6. Hans p.:
    3 juli 2015
    Dank voor de stempeltjesuitleg. Moeten we misschien maar eens een digitaal proces van maken. Moet via de GPS te regelen zijn. Voor nu nog veel stempeltjes toegewenst!
  7. Lydia:
    3 juli 2015
    Omdat ik al niet meer weet welke route je fietst, even deze opmerking van mijn vriendin die zojuist teruggekeerd is van een fietstocht met Reisma naar Rome: De Voralbergpas in Zuid Tirol was afgesloten voor fietsers. Je kunt hem wel met de trein nemen. Waarschijnlijk weet je alles al, maar stel dat... en je zou ervoor staan...Zij hebben nu de Reschenpas genomen met heel veel andere fietsers. Geniet lekker verder.
  8. Marion:
    3 juli 2015
    Om 6 uur al op de fiets! En dan die km die je maakt, ongelooflijk. Geniet er van!