Dag 6 Lotsch-Zwingenberg langs de Neckar

1 juli 2015 - Zwingenberg, Duitsland

De eigenaresse van het hotel begreep niet dat ik alleen reisde. Of ik wel wist wat een vrouw allemaal kon overkomen en vervolgens hoorde ik de verschrikkelijkste verhalen. Toch verder aller hartelijkst en ik zei dat ik haar hotel zou aanbevelen.

Hoogtepunt vandaag was Heidelberg. Ik was er rond 12.00 uur en besloot om in deze prachtige kerk toch een stempeltje te gaan vragen. Niet na eerst een jurkje te hebben aangedaan! Ik heb kaarsjes aangestoken, briefjes opgehangen, in het gastenboek geschreven en toen durfde ik t aan om aan de vrouw in het winkeltje een stempel te vragen. Ze was erg enthousiast! Ik toen ook nog!

De rest van de middag was zwaar. De route volgt de Neckar, prachtige afwisselende weg langs de rivier. Maar de airco haperde! Veel gestopt, veel terrasjes bezocht en uiteindelijk ben ik al vroeg gestopt toen ik zowat tegen een Natuurvriendenhuis aanreed. Gezellig dacht ik! Maar ik blijk daar de enige te zijn vannacht.

1. Eefje:
    1 juli 2015
    Nou natuurvriendin;) een fijne avond na een afwisselende dag.Knuffel!!!!
  2. Tineke:
    1 juli 2015
    Dat wordt de kerken plat lopen, jurkje, jurkje uit. Als goed katholiek we etiketten overigens dat daar weinig waarde aan wordt gehecht, als je maar deugdelijk gekleed bent! Vroeger veel in natuurvrienden huizen vertoefd, waren juist altijd overvol, typisch. Wellicht later nog "schoner" volk.
  3. Bernd:
    1 juli 2015
    Toch wel benieuwd wat er op die briefjes stond!
  4. Frouco:
    1 juli 2015
    Vanavond lekker oo tijd naar bed en rústig slapen :)
  5. Marion:
    1 juli 2015
    Pittige dag! En je airco zal met de enorme hitte wel vaker haperen.... Maar die prachtige natuur zal je goed doen, succes!
  6. Josje:
    1 juli 2015
    In een kwartiertje een paar dagen achter elkaar met je mee op reis geweest. Al lezend, dat wel.
    Net als vorig jaar weer genietend van je fijne en bekende verhalen en mooie foto's. Jij doet gewoon wat ik ook best graag zou willen maar niet zou kunnen denk ik. Bewondering voor je Paulien! Echt super wat je maar weer presteert!
    Geniet van alles wat je ziet en van iedereen die je ontmoet.
    Liefs,
    Jos
  7. Lydia:
    mooie foto's!!
  8. Jelle:
    1 juli 2015
    Je maakt weer veel mee, met alle details die je verhalen zo mooi maken. En je foto's. Veel succes met de lange hellingen. And keep that sense of wonder. Xx
  9. Ans Spel:
    1 juli 2015
    Kerken horen d'r nou eenmaal bij op,zo'n Romereis. Wat schrijf je eigenlijk allemaal op die briefjes. Zoiets als bij de Klaagmuur?
  10. Hans p.:
    2 juli 2015
    Ik voel mij zeer onwetend en enigzins buitengesloten. Het is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik lees niets van anderen dat zij over dezelfde kennisachterstand beschikken als ik. Maar vooruit, laat ik mijn kwetsbaarheid tonen en toch de vraag stellen: waar dient het halen van stempeltjes voor?
  11. Atty:
    2 juli 2015
    Zulke mevrouwen met griezelverhalen zou ik helemaal niet tegen moeten komen, dan durfde ik helemaal niet meer. Deze week een stuk van 10 km. tussen Ochten en Tiel expres over een heel eenzaam fietspad gereden. Niet om m'n benen, maar om m'n zenuwen te testen. Nou, die hebben nog veel training nodig. Zag overal leeuwen en beren (in de vorm van eenzame mannen) en genieten, ho maar, terwijl het prachtig was. Dat doe jij absoluut beter, zo niet bewonderenswaardig goed. Ik leef mee, liefs, Atty