Dag 5 Bingen- Lorsch

30 juni 2015 - Lorsch, Duitsland

Na de boottocht besloot ik de jeugdherberg in Bingen uit te proberen. Ik had op blogs van andere Rome gangers positieve verhalen gehoord! Het was niet ver, maar er moest wel heftig geklommen worden. Bezweet, vol met gepäck kwam ik binnen.  Schoon en pünktlich zijn ze er zeker, maar ik had plots zo'n heimwee naar mijn chaotische maar hartelijke Frau  Marlene, die gastvrij was. Nu werd ik onderworpen aan de regels. Geen jeugdherbergen meer voor mij voorlopig.

Maar vandaag! Wat een prachtige tocht weer! Warm natuurlijk, maar echt last had ik er niet van. Tenslotte zit er ook airco op een Santos. Net als de telefoon trap ik die zelf aan. Meteen vanaf Bingen verliet ik de Rijn om die na 50 km bij Nierstein weer tegen te komen en over te steken. Ook volg ik vanaf Nierstein de 2016 variant -wie van nieuwe gadgets houdt, wil ook de nieuwste routes!

De dagen tot nu toe had ik steeds een einddoel in mijn hoofd. Nu niet meer en dat voelt veel beter! Rustig aan fietsen. Rome wacht wel!

Maar de nieuwe route: ietsje langer, maar mooier, rustiger en vlakker! Rustig was het zeker vandaag. Het is ongelofelijk hoe deze route alle autowegen weet te omzeilen. Soms sta ik stil voor een foto en dan hoor ik enkel vogels, geen enkel gezoem van auto's. Zelfs geen bepakte fietsers meer , een enkele racefietser. Ik zou zeggen de tocht was mooi van eenzaamheid. Strak blauwe luchten, fields of gold, enkele roofvogels , zelfs een uil (twijfel of ie echt was).

Tegen eind van de middag besloten dat Lorsch mijn eindpunt werd. Dat was toen nog 17 km. Gelukkig nog een lang stuk door schaduwrijke bossen. De BenB was vol. Nu in hotel Zum Lam. Hartelijk ontvangst, tassen werden voor me naar boven gedragen, Santos mag binnen staan. JHb trauma is weer vergeten!

Pizza gegeten op het stadspleintje in Lorsch. Mooi oud Duits plaatsje. Met ook nog geweldig nieuws van thuis: Ayla een baan, Joeri geslaagd en Kaj officieel over. Wat een topdag!