Dag 4. Remagen Koblenz Bingen

29 juni 2015 - Koblenz, Duitsland

Een blog vanaf de Rijn! Jawel , midden op de Rijn op een Rijn cruise! Genieten, uitrusten, boekje lezen en bloggen!

Vannacht heerlijk geslapen in pension van fraulein Marleen. Pension lag hoog boven de Rijn, flink klimmen, maar wel prachtig uitzicht, ontbijt op het terras uitkijkend op verwilderde tuinen, en ook beetje verwilderde Marleen. Ze had zich verslapen en ik wilde vroeg op stap om eventueel vanaf Remagen al te kunnen varen. Ze varen de hele dag, zei ze, niet beseffend dat ik enkeltje wilde, en niet een rundfahrt.

Uiteindelijk eerst 50 km gefietst naar Koblenz, in zeer rustig tempo. Onderweg kwam ik bepakte hollander tegen. Hij keek Naar Rode Santos en vroeg of ik uit Adam kwam. We hadden elkaar ontmoet op pelgrims bijeenkomst in maart dit jaar. Toch grappig om elkaar dan weer op bankje langs de Rijn tegen te komen! In Koblemz scheiden onze wegen. Hij ging in de kerk een stempeltje scoren, ik scoor mijn stempeltjes in horeca gelegenheden. Ik heb begrepen dat de Friezen kerk niet zo streng is!

Daarna in Koblenz leuk stel uit Groningen ontmoet, zij gaan ook naar Rome, ik verwacht ze nog wel vaker tegen te komen. Gister al een paar keer ingehaald op kruispunten, waar zij turen naar de uitleg in het boekje kan ik blindelings mijn 'navi' volgen. Echt iedereen is jaloers op mijn Santos met toebehoren!

En nu zit ik dus vanaf Koblenz op de Rijn. Genieten! Temidden van schoolklassen en bejaarden. Santos staat vlakbij het restaurant, helemaal alleen. Tot vanavond 8 uur varen, in Bingen uitstappen en onderdak zoeken. Nu goed kijken naar kastelen.

1. Hans p.:
    29 juni 2015
    Laatst trokken we uit de loterij een aardig prijsje
    K zei tot mijn vrienden "maak met mij een aardig reisje"
    Die wou naar brussel of parijs, die weer naar londen
    "Vooruit riep ik, we maken fijn een reisje langs de rijn"
    In een wip, sakkerloot, zat 't clubje op de boot
  2. Tineke:
    29 juni 2015
    Zo mooi rijmen als Hans dat lukt natuurlijk niet, maar fijn dat je zo geniet. Ik vertoef in het Twentse land, nu heerlijk met een pilsje in de hand. Mijn fiets heet simpelweg Gazelle, maar het is niet zo'n snelle. Berg af, ja dan natuurlijk wel, dan is ze lekker fel. Paulien een cruise is wel heel erg een Xantos waardig en voor jou ook best eens even aardig. Xx
  3. Hans p.:
    29 juni 2015
    Hoi tineke, ik heb mijn rijm gestolen van willie en willeke alberti uit hun prachtige lied " ja een reisje langs de Rijn ja ja " etc.
    Dat van joukomt uit je hart!
  4. Bas schweitzer:
    29 juni 2015
    te midden van de schoolklassen, had je nu je flitsers maar bij je dan was de reis aftrekbaar, reis veilig en lekker d rome
  5. Atty:
    30 juni 2015
    Lieve Paulien,
    ik geniet weer mee. Ik vind je top!
    Liefs van je grote nicht,
    Atty
  6. Marion:
    1 juli 2015
    Leuk om iedere keer weer te lezen wat je meemaakt!