Dag 18 Naar Verona, de stad van Romeo en Julia

13 juli 2015 - Verona, Italië

Ik schrijf mijn blog vanavond zittend op een bankje in een parkje in het hart van Verona. Ik heb uitzicht op de Arena. Even voor mijn kinderen: in deze Arena worden weer andere kunsten vertoond dan in de Arena van Amsterdam. Hij bestond ook al ietsje langer. Elke avond opera voorstellingen behalve op maandag! Helaas. Behalve de Arena heb ik natuurlijk ook het huis van Julia (Giulietta) bezocht. Wat een poppenkast! Ik heb er zelfs geen foto van gemaakt. Het verhaal in mijn boekje boeit me dan wel weer: jaarlijks worden er duizenden brieven aan Julia geschreven, en ook beantwoord door de Julia Club. En Romeo? 0 brieven!!

De eigenaar van de B en B had me aangeraden naast Julia vooral ook de Duome te bezoeken. Was inderdaad indrukwekkend, stil, koel en jawel eindelijk weer een stempeltje!

Nu wordt het tijd om ergens te gaan eten. Volgens Clien moet ik naar het Dante pleintje. Geen Dantepleintje te vinden! Piazze Dei Dante ook niet!

1. Lydia:
    13 juli 2015
    Het klinkt weer heel goed. Leuk en mooi. En mooi weer. Hier heeft het de hele dag geregend. Geniet lekker verder. Liefs Lydia
  2. Eefje:
    13 juli 2015
    Ziet er goed uit lieve Paulien!
  3. Frouco:
    13 juli 2015
    Indrukwekkende route P'lien. Ik heb ut us even op de kaart bewonderd.........
    Lekker gegeten ook? :)
  4. Keesh:
    13 juli 2015
    Komt me bekend voor wat je beschrijft!
    Jammer dat je geen top opera bij kunt wonen, hadden we tijdens de looptrainingen ook eens een ander gespreks onderwerp aan kunnen snijden!Veel sterkte en leuke dingen toegewenst!
    Kees
  5. Ans Spel: