Dag 20, over de Po naar Ferrera.

15 juli 2015 - Ferrara, Italië

Even een verhaaltje over mijn ontbijten van de afgelopen 3 dagen in De Bed en Breakfasts. Elke keer is er een kleine discussie over de tijd. Eigenaars zetten in om 8 uur, ik wil graag om 6 uur en ben bereid als weegschaal op 7 uur uit te komen. Maar elke keer zie je ze denken en zeggen ze "bene, bene" om aan te geven dat ik vroeg kan ontbijten. Wat ik dan steeds aantref is kant en klaar gedekte tafel, allemaal keurig met koffie dan wel in thermoskan/beker of in apparaat wat volgens mij ergens midden in de nacht is aangezet. Er zijn volop broodjes en croissantjes in plastic verpakt, en ik voel geen enkele gêne om mijn stuurtasje daar mee vol te stoppen. Later op de ochtend met een slokje lauwe isostar smaakt dat heerlijk en redt het me altijd van de hongerklop. Tot zover het pelgrims ontbijt!

Het fietsen ging weer prima. Landschap weer vlak en Hollands. Wind net zo warm als mijn lauwe koffie bij t ontbijt. Die eerste vroege uren zijn altijd heerlijk om te fietsen, en geniet ik volop. De eerste 30 km flink doorfietsen en zodra die 30 gepasseerd is op zoek naar de eerste echte lekkere cappuccino! De tweede pauze rond de 60 km en daarna wordt het zwaarder en warmer en loopt het tegen 12 uur en is het eind al in zicht. Afgelopen dagen steeds tegen de 80 km. Door vroeg te vertrekken goed te doen!

Tegen 13.00 hotel gezocht in centrum van Ferrera. Prachtige stad Ferrera! De lunch genoten in café Santos! De Duome bezocht: geen stempel, wel elektrische kaarsjes, echt waar!

1. Rob:
    15 juli 2015
    Dat graaierige eetgedrag is je Van Gijn genen. Daar kan je zelf echt niks aan doen
  2. Tineke:
    15 juli 2015
    Grappig toch al die verschillen in wensen. Ik reis morgen af naar een B & B op Texel, en ben juist weer bang dat ik een precieze tijd op moet geven en dat wil ik weer niet. Dat van die broodjes zal ik onthouden als zeer bruikbare tip, maar vrees nu al dat ik dat niet durf.
  3. Keesh:
    15 juli 2015
    Dat inhalige gedrag verdwijnt wel weer als je weer de rol van coordinator bij de isostar corner toebedeeld krijgt!
    Leuk verslag!!!! Take care!!
  4. Glenny:
    15 juli 2015
    Het einde is in zicht. X
  5. Jacqueline:
    16 juli 2015
    Hey Paulien, leuk om van de andere kant van de wereld je verhalen te volgen. Je bent lekker bezig!!!