Dag 22 het land en de hitte weer in naar Novafeltria

17 juli 2015 - Novafeltria, Italië

Verzengende hitte. Had ik dat woord al gebruikt? Zo mooi dat woord. De betekenis wat minder op dit moment. Ik kan kort zijn over deze tocht, 50 km, beetje klimmen, veel onverhard avontuurlijk fietspad. Maar door de hitte vond ik het loodzwaar. Veel cola-, appel-, nectarine pauzes ingelast. Steeds water ververst voor mijn bidons, maar binnen kortste tijd voelt en proeft het als een warme douche. Maar! Leuke ontmoeting vandaag! Vlak na 1 van mijn pauzes zag ik wandelaar met karretje lopen. Voor ik wegging had ik gelezen dat er ook een wandelaar de fietsroute nam naar Rome ivm karretje. Ik was zo vrij om hem in t NL te groeten en het betrof inderdaad "Robgaatnaarrome". Leuk gesprek even in t kort en ook hij vertelde dat hij de laatste tijd zo weinig andere reizigers ontmoette. Hij vertelde wat zijn einddoel was voor vandaag en dat kwam overeen met dat van mij. (Aangezien ik t rustig aan moest doen van jullie! Daar luister ik braaf naar, en met de hitte ook geen keus).

De korte ontmoeting maakte me weer helemaal vrolijk, en ik fietste daarna meteen verkeerd. "Robgaatnaarrome" wandelend ook, want die dacht "die vrouw van de brandweer Amsterdam weet de weg wel! Weet ze ook wel, maar let niet altijd op!

Inmiddels aangekomen in Novafeltria. Ik kom bij in heerlijk hotel met aardige Engelssprekende eigenaar, en airco! En zo even ervaringen uitwisselen met wandelende mede Rome ganger! Eten, gezelschap en koelte. Geen zorgen over mij!

1. Eefje.fimke:
    17 juli 2015
    aaaah leuk Novafeltria,.. Pleintje met fonteintje. Ik ben er geweest,.. Maar niet met de fiets... :-)
    Succes morgen en gezellige avond met Rob!!
  2. Eefje:
    17 juli 2015
    Dit klinkt als een hele goeie dag Paulien na wat afzien in de ochtend.
    En die airco en gezelligheid verdien je zeker!

XX
  3. Jet van't einde:
    17 juli 2015
    Hallo Paulien, Iedere dag lees ik met veel plezier je blog. Als de mail iets later komt ben ik al bijna ongerust, "Het zal toch wel goed gaan?" Wat een geweldige tocht maak jij en inderdaad viel me al op dat het stil is onderweg, misschien dat dat door de hitte komt. Maar jij houdt stand en daar heb ik veel bewondering voor! Veel plezier nog en ook nog even relaxen he? Lieve groet Jet
  4. Glenny:
    Zo ken ik je weer haha.
  5. Keesh:
    17 juli 2015
    Het zou best kunnen dat ze bij de wandelaar zijn fiets hebben gestolen, in Pizza land weet je het immers nooit!
    Dus...wel blijven opletten he!
    kees
  6. Tineke:
    17 juli 2015
    Grappig, ik heb meteen een beeld bij RobgaatnaarRome: beetje stoffig, baard, alternatief, help je me van mijn vooroordeel af? Is vast een knapperd, heeft in ieder geval zijn naam al mee. Het schiet nu al aardig op, nog even en je bent al in Rome en kun je al je stempeltjes aan de paus overhandigen. Misschien wil hij ze wel ruilen voor een mooie kaars?
  7. Marc Keersma:
    18 juli 2015
    Proficiat Paulien
    Ik moet je bewonderen .Mooi avontuur,dit kan niemand beter straffe madam en een heel leuke reisblog.
    Vanaf volgende week fiets ik ook naar Rome.
    Marc