Dag 11 Garmisch Parterkirchen

6 juli 2015 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Ik ben er! Garmisch Partenkirchen! Wat een prachtige tocht er naar toe.

In de (heerlijke) regen eerst nog 20 km langs het stille meer gefietst. De zeilbootjes in de haven klingelde net als de koeien later in de alpenweiden.  Na die 20 km bij Diessen am Ammersee het meer verlaten om richting de Alpen te gaan. Al die tijd op zoek naar koffie en ontbijt maar uiteindelijk is dat -na de 30km regel!- helemaal goed gekomen, zie foto van frühstuck Vitale!

Kort daarna zag ik ze voor 't eerst, de Alpen! Ik schrok ervan! Zo groot, zo immens. Terwijl ze toen vergeleken bij later op de dag nog maar klein waren! En nauwelijks op een foto zichtbaar. Ik ben wel 100x gestopt om foto's te maken. Het klimmen viel vandaag enorm mee. Het landschap verandert enorm, groene glooiende alpenweiden, kolkende bergrivieren en natuurlijk paarse koeien. En word ik begroet met Grüss Got. En na uren door dat prachtige landschap, veelal over rotsachtige paden kwam ik steeds dichter bij GP, zo vanuit de groene alpenweiden kwam ik vrij druk toeristische plaats binnen. Snel mooi onderdak gevonden, en toen met onbepakte Santos op zoek naar de skischans. Gevonden!

Nu bij een pizzeria me volstoppen met pasta en me geestelijk voorbereiden op het eerste klimwerk morgen. Gelukkig geen last hier van valpartijen in de massa sprints!

1. Mirjam:
    6 juli 2015
    Hopelijk ook geen last van valpartijen op kaarsrechte wegen. (Wees maar blij dat je in je eentje fietst.) Mooie foto's weer. Het is echt prachtig daar..... Veel goed fietsweer gewenst.
  2. Eefje:
    6 juli 2015
    Gelukkig ben jij ongehavend!
  3. Lydia:
    6 juli 2015
    Wat fijn toch dat je zo geniet! En wat kom je op de fiets toch een eind in elf dagen.(als je zo goed kan fietsen als jij!). succes morgen met klimmen.
  4. Keesh:
    Dag paulien,
    Mooi verslag weer! Wat ik me afvraag krijgt Santos de nodige verzorging? (WD 40 of zo iets)
    Enne... voor je de Alpen op gaat even de bovenbenen op de juiste voorspanning brengen he!
    veel succes morgen.
    KeesH
  5. Heleen:
    6 juli 2015
    Hi Paulien, je gaat als een trein! Wat goed van je en volop genietend fiets jij door de mooie Alpenweiden, wat wil je nog meer?! Heerlijk zo'n tochtje naar Rome. Natuurlijk ook af en toe afzien, maar ja dat hoort erbij. Ik wens je veel succes met het beklimmen van de bergpassen. Jouw kuiten kunnen dat nu wel aan. Zet hem op! liefs Heleen
  6. Josje:
    7 juli 2015
    Zo prachtig waar je nu bent Paulien, in de alpen! Kom je langs/door Pfunds? Aan de andere kant van de Reschenpass kom je volgens mij bij de verzonken stad. Alleen een toren steekt nog boven het water uit. Ben benieuwd.
  7. Glenny:
    7 juli 2015
    Hoi Pauline,
    wat een doorzettingsvermogen heb jij. Ongelooflijk dat verdient meer dan een pluim!!

Have fun, groetjes Glenny