Dag 12 klimmen naar Oostenrijk!

7 juli 2015 - Gemeinde Haiming, Oostenrijk

Vanochtend rond 7 uur vertrokken uit Garmisch. Ik was klaar voor de klim en had gisteravond de banden op spanning gebracht (4,5 mb?!) dus Santos ook. Die mocht in een paardenstal overnachten, maar ik had m gewoon in mijn eigen appartementje neergezet, in de keuken!
Het klimmen begon meteen al, eerst nog een keer langs de skischans (indrukwekkend hoog! Zoals ik er nu langs fietste! ). Gelukkig was t nog koel en de eerste klim van 14% was pittig, maar lukte zonder af te stappen. Wel rijd ik dan maar 7 km/u dus zat de hele tijd te berekenen hoe lang de tocht zo wel niet zou duren. Al snel zette echter daling in, of vlakte en bereikte ik Mittenwald Laatste dorp in Duitsland. Heel erg Tirools, geschilderde huizen, lederhosen en veel Heidi's. En ik heb er genoten van ontbijt bij een bäckerei. Het was heel makkelijk om de trein te pakken, de tocht voert je zowat over het perron! Erg verleidelijk.. Maar wat had ik dan in dit blog moeten schrijven!! Zo Rijn reisje oké, maar nog een keer de trein? En stel dat de paus mijn blog leest!
Er volgde nog een lang vlak stuk door prachtig groen dal vol met Edelweiss pensions, ik had wel bij ze allemaal willen stoppen! De klim die daarna kwam was al veel zwaarder, vooral door de enorme warmte. Maar net toen ik het helemaal zat was bleek er een geweldige daling in te zetten. 7 km 10% dalen. Gelukkig Ventoux gezien en dacht steeds: vingers aan de remmen! Eigenlijk vond ik t best wel eng! Ook wel zonde om dagen lang klimwerk in 10 minuten teniet te doen?
Nou ja, er volgde weer lange vlakke stukken met heel warme wind tegen. Niet prettig. Na een km of 70 gestopt voor vandaag toen ik een mooi rafting pension zag. Ik heb t laatste kamertje temidden van groepen kinderen. Ik schat in dat ik na een dag als vandaag door alle kampvuur geluiden heen slaap.
Zo niet, horen jullie dat morgen als ik op weg ga naar Landeck. 35 km maar! En dáár begint de Raschenpass die ik voor de ochtend daarna bewaar.

1. Annette:
    7 juli 2015
    Ik heb vandaag nog meer bewondering voor je gekregen nadat ik vandaag 60 km in Drenthe heb gefietst(pfffff zadelpijn).
  2. Paulien:
    7 juli 2015
    Ik ben met rondje Friesland begonnen, dus wie weet Annette! Ach, gewoon fietsen is lekker! En zadelpijn heb ik ook nog steeds..
  3. Miep:
    7 juli 2015
    Nog steeds zadelpijn? Doet Brooks niet wat iedereen beloofd heeft?