Dag 10 Dillinger am Donau - Schondorf Am Ammersee

5 juli 2015 - Schondorf am Ammersee, Duitsland

Als ik me aan mijn voornemens had gehouden was dit een korte dag en kort blog geworden. Plan was naar Augsburg te gaan, 50 km ook zo volgens de dagetappe. Ik had zelfs al kamer met airco besproken, waar ik me erg op verheugde!

Ondanks korte afstand toch weer 6 uur vertrokken na big hug met de aussies die verder naar Praag gingen fietsen. Ze hebben ook foto's van Santos genomen, waren very impressed.

Mooie glooiende tocht naar Augsburg. Helaas zondag dus geen bakkers open voor ontbijt. Halverwege kreeg ik gezelschap van tandeloze vriendelijke (!) man. Hij vertelde me oa dat dit fietspad op de oude spoorbaan gebouwd was. Al babbelend waren we zo in Augsburg en hij zou me een hele snelle route naar t centrum wijzen. Dus weg van mijn vertrouwde Reitsma GPS route. Weer niet geluisterd naar de adviezen voor Roodkapje: niet van t paadje afgaan, geen bloemetjes plukken. Wat had ik een spijt! Terwijl hij me ergens achterliet halverwege t centrum van Augsburg was ik de weg naar mijn route kwijt en geen idee waar ik dat hotel kon vinden. Bovendien was t nog maar 9 uur in de ochtend!! Ik besloot het airco kamertje te annuleren en mijn route weer te vinden. Dat heeft me bijna de hele ochtend gekost, ook nog steeds op zoek naar koffie en ontbijt!

Via veel vragen naar de rivier de Lech mijn oude vertrouwde route weer opgepakt. Inmiddels bloedheet. Kilometers in de middag duren twee keer zo lang als in de ochtend. Het was glooiend, het was heet, uitgestorven en niet zo slim van mij. Maar uiteindelijk rond half vier aangekomen in dorp aan de Ammersee in supermooie gasthof.

Na douchen, heerlijk gegeten op prachtig terras is alles weer goed. Tip voor Rome gangers: ga nooit van de route af! Deze route is niet het snelst (maar dan kun je beter gaan vliegen), maar vermijdt alle drukke wegen.

Over twee dagen hoop ik in Garmisch-Partenkirchen te zijn. Dat klinkt wel heel spannend vind ik. Of zoals Kaj zei: krijgt Santos dan skietjes onder gebonden?

1. Keesh:
    5 juli 2015
    Tja paulien
    Soms laat je je van je apropos af brengen!
    Dat kan iedereen gebeuren ! Blijf de regie volgen en trek alleen je eigen plan!Wel weer een avontuur beleefd.. Toch!
    Veel succes morgen en goed uitrusten nu!
  2. Jelle:
    5 juli 2015
    ha Plien - mooie verhalen, mooie foto's. Erg stemmig en evocative. Er staan allerlei donker-bruine vlekken op die kaart die je meestuurde, dus dan wordt het zwaarder dan die Tour fietsers het hebben gehad tijdens een rondje Utrechtse grachten (maar dat ging met 55km/u?)!
    Er zit vast wel een moral in je story ergens, dat je je door een tandeloze wolf van het rechte Reitsma pad heb laten leiden. Geen foto's van die wolf in lycra? Succes verder!