Dag 9 Ellwangen - Dillinger Am Donau

4 juli 2015 - Dillingen, Duitsland

Ik zit in het stadspark van Dillinger. En ik ben zojuist geen stempel maar wel een ervaring rijker geworden. De tocht ging vlot en gemakkelijk vandaag. In het begin wat klimmen, één hele nare klim naar een slot boven op een berg, maar vanaf daar alleen maar dalen of vlak over prachtige fietspaden door bossen, velden, langs spoorbanen. Een keer de tocht onderbroken voor koffie met Appeltaart. Moest van Kees en Santos is jarig vandaag. Het was weer een verlaten gelegenheid met ouder echtpaar die met zorg en veel tijd een kopje koffie gingen zetten. Toen ze hoorde over mijn tocht enthousiasme alom en hij wilde precies weten waar en met welke pas ik de Alpen overging. Hij liet me een muur met foto's zien van alle motoren waar hij vroeger de Alpen over was geweest. Daar heb ik weer een foto van gemaakt.

Voor twaalven fietste ik Dillingen binnen. Bij het zoeken naar onderdak ontmoette ik 3 Aussies op fietsen. Wegens mijn geweldige Duits heb ik ook voor hun kamers geregeld.

Na de siësta (mooi woord voor in slaap vallen van de hitte) ben ik Dillingen in gegaan en besloot ik koelte en wie weet een stempeltje te halen in een kloosterkerk. Ik deed de zware deur open ik zag her en der verspreid allemaal nonnen bidden. Gelukkig was er één die met een hele lieve geruststellende glimlach mij zei dat ik binnen mocht komen. Ik ging gauw zitten. Ik voelde me aks Maria in de sound of Music en Dolores in Sister Act. Er werd gebeden, zachtjes en hardop. En op een gegeven moment werden de kaarsen gedoofd. En verlieten er wat nonnen hun plek. Nu durfde ik de lieflachende non over mijn reis te vertellen en een stempeltje te vragen. Ze heeft overal gezocht, niet gevonden, maar uiteindelijk gewoon met de pen een groet van de Franciskanen.

En weer groeten ze met een lieve lach en wenste me alle goeds op de reise en in Rome.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    4 juli 2015
    Zie je wel, er zijn ook leuke vriendelijke Duitsers. In het stukje Duitsland waar Marion en ik nu zijn, je kent het wel: Schoorl, ook veel lachende Duits pratende medemensen. Echt schattig, alhoewel een jongetje (nog geen vijf jaar, schat ik) werkelijk op ramkoers op Marion inreed, en mama lief liet het gewoon gebeuren. Gelukkig herstelde hij zijn agressieve gedrag net op tijd.....Ouders zijn zo ie zo rare wezens, even daarvoor schreeuwde een moeder tegen haar kind dat het rechts moest houden,dus wat doet het kind, kijkt achterom waar dat geschreeuw vandaan komt, en ja hoor, meteen het volgende bevel: voor je kijken! En nee, het waren geen Duitsers. Nu ben ik zelf mijn vooroordelen t.o.v. onze oosterburen aan het overwinnen, dus ik zeg: het zijn toppers!
  2. Atty:
    Lieve Paulien,
    ik vind je zo ontzettend dapper!! En je zit al bij de Donau, het wordt tijd dat ik er een kaart bijhaal en je precies probeer te volgen. Goed dat je een tropenrooster aanhoud, en je hebt toch ook wel een pet op je kop? Zie je, je grote nicht is zowaar bezorgd. Deze hitte maakt de tocht extra zwaar. overigens lieve glimlachende nonnetjes lijken me onvergetelijker dan zo'n aards stempeltje. Hou je goed! Liefs, Atty
  3. Josje:
    4 juli 2015
    Paulien, super prestaties tot nu toe van je. Verstandig om niet al te lang door te gaan op een dag. Wat ben je al ver! Ik ben wel nieuwsgierig over welke pas(sen) je gaat.
    Succes weer met de volgende etappes!
  4. Eefje:
    Trots op jou Paulien!! X
  5. Keesh:
    5 juli 2015
    Kijkend naar de tour de France , denk ik aan onze wielrenster die met de tour Van Gijn bezig is!
    Ik hoop dat jij wat beter weer hebt dan het nu in Zeeland is! In afwachting van je nieuwe blog ......blijf heel
    Kees
  6. Marion:
    5 juli 2015
    Wat maak je toch mooie dingen mee! Maar je zult het ook enorm warm hebben. Wat een schitterende en dappere tocht maak je weer.