Dag 19 vlak naar Montagnana, ommuurde stad.

14 juli 2015 - Montagnana, Italië

Met pijn in mijn hart verliet ik vanochtend het ontwakende Verona. Alle terrassen leeg aan het plein van de Arena. Grote decorstukken voor de opera liggen buiten de Arena te wachten. In het parkje waar ik gisteravond nog zat liggen nu enkele toeristen op bankjes te slapen. Jammer om weg te gaan, maar Rome roept!

Verona is overzichtelijk klein, binnen 3 kilometer fiets ik alweer helemaal door het groen. De rest van de route kan ik weinig spannends over vertellen. Vlak, maisvelden , afgewisseld met enkel zonnebloemveld! Ik was vandaag op weg naar Montagnana. Een ommuurde stad, foto's gezien op elk blog van elke Rome-ganger. Een aanrader, een hotspot, the Place to be! Ik wist dat de tocht 60 km zou zijn vandaag, en wat me verbaasde was dat ik geen enkele bewegwijzering er naar toe zag. Ik volg natuurlijk braaf het blauwe route lijntje op mijn scherm, maar ik kijk nog wel een beetje om me heen. Je zou verwachten in zo'n vlak landschap dat je t van ver ziet aankomen. Maar nee, heel plotseling stond ik er en dan ook meteen voor de poort. Ik twijfelde om toch de jeugdherberg nog een kans te geven, maar ik koos voor een Bed en Breakfast met zwembad! Vlak buiten de poort van Montagnana. De hitte werkt in de middag verlammend. Dus het zwembad was heerlijk vanmiddag en nu net Montagnana bezichtigd.

Net als Montagnana heb ik in mijn voorbereidingen vaak over de Povlakte gelezen. Vlak, warm, lang en afhankelijk van je smaak saai of mooi. Morgen ga ik dat beleven!

Nu eerst het avondleven in Montagnana!

1. Jelle:
    14 juli 2015
    Ha Plien - we zijn allemaal blij dat je een B&B met zwembad hebt verkozen ipv een jeugdherberg. Voor een Vrouw op Stand - en met Santos op Stand- toch wel een meer gepaste beleving.
    En je luchten zijn weer Heel Mooi Blauw. Met of zonder filter. Hier in Oxfordshire zijn de luchten Egaal Grijs.
  2. Annette:
    14 juli 2015
    Wat ben ik blij dat je aan mij vroeg of ik je wilde volgen via je reisblog,het is steeds weer een verrassing wat je nu weer schrijft!
  3. Frouco:
    14 juli 2015
    Saai vlak lijkt me heerlijk in jouw geval.
    Truste. Gesink had ook een goeje dag in de Tour trouwens en hier gaat de zon ook weer schijnen dus blauwe lucht in t zicht.:)
  4. Keesh:
    14 juli 2015
    Ik heb je in ieder geval een plaats in het prominenten startvak gegeven van de !DTD loop! Want daar heb je wat mij betreft wel recht op! Kees
  5. Klaas de Pelgrim:
    16 juli 2015
    Het is wel erg lux zo als je overnacht, een beetje ontbering is er niet bij .
    Ook ik ben naar Rome, Santiago de Compostela 2X , Praag gefietst ik neem lekker een tentje mee en geen kook spullen de eerste stop is de lokale bakker of koffie tentje kan ik net zo veel eten en warme koffie drinken als ik wil voor weinig.