Dag 15 Neumarkt

10 juli 2015 - Caldaro Sulla Strada del Vino, Italië

De dag begon zo mooi en energiek. Vroeg ontbijt bij Rosi, lunchpakketje mee. Temperatuur was lekker fris, wind mee en 40 km gewoon heerlijk afdalen! Zonder te trappen gemiddelde snelheid van boven de 30 km uur. Prachtig fietspad weer langs de Esch. Om 11.00 al aan de cappuccino in Merano, 40 km verderop en eindpunt van dagetappe volgens mijn boekje. Daar kon nog wel wat bij dacht ik. Zoals altijd gaat het in de middag zwaarder, warmer, Toch nog wat klimmetjes om een mooie wijnroute te nemen en niet alleen maar langs de rivier te gaan (waar ik trouwens geen genoeg van krijg in tegenstelling tot die gemene klimmetjes). Ik had Auer als eindpunt in gedachte, maar reed er 'per ongeluk' voorbij. (Route bleek niet door t centrum te gaan). Ik geloof dat ik beetje bevangen was door de hitte! Dus toen mezelf in het eerst volgende dorp mezelf getrakteerd op hotel met zwembad! Een oudere vrouw wilde me de weg wijzen en toen ze hoorde dat ik naar Rome ging ging ze me haar hele levensverhaal vertellen. Zij stond in de schaduw, ik in de gloeiende zon! De strekking was dat haar leven zo voorbij was gegaan, en ze had nog steeds de zee niet gezien. Ik wilde nu alleen maar t zwembad zien!

Inmiddels gezien en gezwommen en bijgekomen. Heerlijk hotel, ik zit hier op terras tussen de druivenranken en oleanders. Ik ga zelfs overwegen om hier nog een nachtje te blijven. Maar ik wil ook nog langer blijven in Verona, Ravenna, Assisi, en moet vandaag over twee weken in Rome zijn! Ik krijg net mijn eerste schnapps aangeboden, klinkt als begin van een rustdag!

1. Tineke:
    10 juli 2015
    Heerlijk om hier een rustdag te nemen lijkt me. Zwembad, hapje en drankje binnen handbereik. En in de hitte is het in steden echt niet altijd aangenaam, ik zou het er lekker van nemen.
  2. Tineke:
  3. Atty:
    10 juli 2015
    Auer of Ora, gevonden op de kaart! Blijf maar lekker een dagje genieten. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Het ziet er zalig uit. Rome blijft wel even liggen waar het ligt. Maar... die kriebels begrijp ik ook. Morgen als je wakker wordt, weet je het. Droom maar van oude vrouwtjes, de zee en door jou wel degelijk gegrepen kansen. Slaap heel erg lekker. Liefs, Atty
  4. Mirjam:
    10 juli 2015
    Vrijdagavond..... dat vraagt om een rustdag... klinkt als een plek waar je wat langer moet blijven.... dikke zoen X
  5. Ayla:
    10 juli 2015
    Lieve Truus, je verhalen klinken supergoed en je foto's zien er fantastisch uit! Geniet ervan en tot over 2 weken!! Kus en knuffels!
  6. Jacqueline:
    11 juli 2015
    hey Paulien, Vanuit een warm, druk en overweldigend New York fiets en geniet ik met je mee. Rust maar lekker uit want je weet wat Kees zegt!
  7. Frouco:
    Ha Paula. Wat schrijf je toch ontzettend 'vivante'
    Erg leuk om te lezen. En mooie foto's natuurlijk. Lig je nu aan de rand? Van her zwembad bedoel ik. Ik lees het vanavond, kan niet wachten. Ciao
  8. Ans Spel:
    11 juli 2015
    Heel verstandig om een rustdag te nemen. Kun je er de volgende dag weer fiks tegenaan.
  9. Glenny:
    11 juli 2015
    Super goed voor je spieren.