Dag 2 Einhoven-julich

27 juni 2015 - Jülich, Duitsland

Het grote genieten is begonnen. Maar niet na een ochtend van lastig afscheid nemen. Het viel me toch wat zwaar. Eerste keer wegrijden met foto's vond ik dat ik niet goede shirt aanhad, dus weer terug. Na 2 km in juist shirt kreeg ik bericht dat ik camera was vergeten! Al met al 3x afscheid nemen!

In Weert was Maaike niet thuis, maar zat er 30 km op dus volgens de 30 km regel mocht ik koffie op het terras bij de Poort van Weert. Ook hier kon ik moeilijkwegkomen.

Na 60 km was ik bij St odilienberg, de plek waar ik vorig jaar gestart was. Ook hier weer op terras gezeten, met eerste bewonderende blikken op mijn fiets en vooral de tel met GPS. Ist es pünktlich? Ja sehr! Op dit terras heb ik mijn route naar Rome op de telefoon gezet. Dus nu staat er steeds boven in mijn scherm "route via Verona-Ravenna-Assisi" Het is maar dat ik dat niet vergeet. In Vlodrop weer ongemerkt de grens over. Nu echt afscheid van NL. Buiten Whapp bereik! Oei..

Maar zoals ik zei, begon ook het grote Genieten. De route die ik vorig jaar niet kon volgen wegens overstromingen was nu berijdbaar! 50 kilometer volgde nog langs de Rur. Allemaal onverhard fietspad, geen auto gezien, stilte alom. En wind mee! Tegen vijf uur gezocht in julich naar mijn pension, boven op een berg! met rode geraniums. En.. Ze had nog nooit van WiFi gehoord. Gearriveerd in pension in julich zonder WiFi!

Dus nu bij Restaurant Liebevoll op kerkplein van Julich heerlijk gegeten. En met haperende WiFi mijn blog schrijven. Morgen naar Remagen.

1. Rob:
    27 juni 2015
    Remagen is dacht ik een zwaar bevochte brug uit WO2.
    Veel succes met je reis
  2. Henk:
    27 juni 2015
    Het zijn weer bijzondere foto's. Duidelijk dat je nu ECHT gestart bent! Goede reis
  3. Eefje:
    27 juni 2015
    Verheugde me alweer op je verslag; met plezier gelezen.
    Dappere Paulien: viel glück!!
  4. Jet van't einde:
    27 juni 2015
    Ha Paulien, veel plezier! Je hebt er meteen flink de sokken in zeg! Ik heb zwaar respect voor je, ik vind nl Laren al een eind fietsen. Geniet er van en zorg goed voor jezelf! Grote groet.
  5. Klaas:
    veel plezier!
    WiFi heet W-LAN in Duitsland. Zou het dat kunnen zijn? ;-)
  6. Tineke:
    27 juni 2015
    Wat een pittig stuk meteen, petje af! Pas maar op dat je niet voortijdig in Rome bent!
  7. Maaike:
    27 juni 2015
    Toch jammer dat ik je niet nog een extra knuffel kon geven... Fijn dat ze nog ergens anders in Weert koffie voor je hadden! ;-) Enne, die asperges worden nu niet echt meer geoogst... Kom volgend jaar hier maar eens heerlijke Limburgse asperges eten!! :-D
    Goede reis en héél veel plexier!!! Xx
  8. Lydia:
    27 juni 2015
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Lekker uitrusten en morgen weer verder genieten. Succes.
  9. Remco en Mia:
    Superrrr!
    Goede reis en veel plezier.
    Remco en mia
  10. Hans p.:
    28 juni 2015
    Ja, dan kijk ik eens wat er zoal aan pensions in julich voorradig zijn vandaag aan de dag. En dan stuit ik op pension J.Prell. Veel tienen als waardering! Een mijnheer blijft steken op een 1.8! Hij heeft schnapps flessen in de vensterbank aangetroffen en drek in het afvoerputje. Als klap op de vuurpijl paste het beddengoed niet goed bij elkaar! Ik hoop dat jij rood beddengoed hebt gehad. Past goed bij de fiets. Nog veel plezier!
  11. Marjolijn:
    Goed bezig! Veel plezier tijdens je reis. Geniet ervan
  12. Marion:
    1 juli 2015
    Tja, het echte "reizen" is begonnen, goed gedaan Paulien!